sommarfika,

nu ska jag ha min sammhällsredovisning, hoppas det går vägen :P

vill bara passa på att tipsa alla om en himelsk efterrätt, som alla kommer att älska, min familj älskar dne verkligen och vi åt den typ varje kväll ett tag, hur gott som helst :)

DU BEHÖVER: 1paket milda vaniljvisp, 3 dl. 
                             250 gram hallon.
                             6 digistivkex
tid: 3 timmar i frysen

Gör såhär:  först mosar du kexen så att de ar små smulor, tips: ta en påse och ha ngt föremål att banka med? :)
sen häller du ut hälften av kexen i en pajform. resten av kexen sparar du till att ha på överst.  

vispar vailjvispen tills den tjocknat kankse 3 min? sen häller du i hallonen och vispar tills smeten är rosa och hallonen är mosade. sen häller du ner smeten i pajformen och strör över resten av digistiven på. sen ska kakan stå i frysen i ca 3 timmar. sen är dte bara att njuuuta :)

jag lovar värd att prova!

Kommentarer
Postat av: Malin

JJJAA! Det är tokmumsigt recept!!


Vad har du på hjärtat?:

Namn:Ditt namn :)
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback