jag har upptäckt att...

imorgon så är jag ledig, eller jag slutar kl kvart över 11!!!! helvete vad skönt säger jag bara! äntligen lite varvanertid
har nyss pluggat datakunskap, det gick helt ok faktiskt, lite mkt bara, vet inte riktigt vilka delar som man ska plugga på och inte,

idag när jag gick till bussen på väg hem så såg jag två människor som satt på huk och tiggde pengar på gatan, asså jag är ganska blödig för sånt, tycker verkligen synd om de människor som har det så, man vet ju aldrig om det luras eller om de faktiskt måste tigga för att köpa mat för dagen, så jävla hemskt... tänk att det är så jävla
 många människor som faktiskt har det precis så,

 
och så finns det folk som alltid klagar, de får för lite pengar  i månaden, pappa och mamma ville inte köpa en jacka till mig för x antal 1000, asså att de inte får nog av att vara så jävla bortskämda, det är likaså ungdomar som aldrig hjälper till hemma och bara glider runt på en jävla räkmacka, vad tror de egentligen, snacka om att inte ha någon mänsklig respekt överhuvudtaget!

jag hjälper till hemma väldigt mkt om man jämnför med andra ungdomar som jag har pratat med, det är ngt som man gör i en familj, speciellt om man är många..
jag har vant mig vid att inte at ngt för givet och det är nog nått som ala borde lära sig. likaså när jag är hemma hos mormor nån gång om året, så passar hon alltid upp på mig och sebastian, jag tycker det känns konstigt och fel att ha ngn som hela tiden " servar "  ( stavning ) en. vill du ha bullar? mera mat, nått att dricka osv?? hon har själv sagt att hon tycker att det är kul eftersom vi träffas så sällan men ändå..
 
så mitt råd till er som läser detta och tar åt er, jag menar inget illa utan tänk bara på att utsidan är inte allt, bara för att du har mkt pengar och snygga kläder så vinner man inte folks förtroende.

XOXO


Kommentarer
Postat av: Malin

Du har lurat mig :(
Vi slutar 15.00 imorgon :(


Vad har du på hjärtat?:

Namn:Ditt namn :)
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback