Jag är stolt över mig själv! bli det du oxå!

 Jag satt och tänkte på det nyss, när jag satt och plugga på matten, ville bara skriva av mig det. Iallafall så har jag tänk att på sista tiden så har jag börjat tagit tag i mitt liv, Jag tänker på ett annat sätt när det gäller bla. skolan, jag har för en gångs skull börjat ta tag i min träning på allvar och har ett mål och tänker uppnå det! Det var länge sen som jag kände att allt gick så lätt, och med det menar jag inte att det är lätt iskolan utan att livet känns lätt. Jag känner att skoldagarna är roliga, tack vare min kära vän katarina <3 tack för att du finns älskling, sen för att jag har min pojkvän, som jag älskar mest över allt annat. Lite tråkigt dock att vi inte hinner ses så ofta eftersom han har sina träningar...Menmen vad gör man? det handlar ju om att ge och ta eller hur? Jag har oxå för en gång skull börjat berömma mig själv lite mer om jag gör ngt bra, även tänka snälla saker, istället för att trycka ner sig själv = dåligt självförtroende, vilket jag har väldigt mkt förut, men det är så gott som borta nu. Jag har växt ifrån det där tankesättet att jag inte duger, jag är tjock, alla andra är bättre än mig osv.. Man mår baar dåligt och tjänar inget på det.

Så mina tips till er som  känner precis som jag gjorde förut är;
# Sluta gör saker för andra ( när det gäller din egen kropp ) Gör sakerna för dig själv och för att DU ska må bra
# Sätt upp mål på vad du vill med ditt liv eller ex din hälsa, eller bara en sån simpel sak som ett prov. Om du satsar på ex ett VG så ta dig i kragen och plugga, du kommer bli så glad och stolt över dig själv om du vet att du öppnått det du ville (vilket var VG)
# Säg snälla saker till dig själv, lär dig uppskatta dig och vad du gör, om du är nöjd med dig själv så kommer du stråla som en sol och alla kommer märka det, sen spelar det ingen roll om du har de fulaste skorna eller är naken, det är din utstrålning som smittar av sig!
# Sätt inte upp FÖR höga mål, jag har själv gjort det och har blivit besviken gång på gång över att jag inte fick det MVG som jag ville ha, men jag vet att jag gör så gott jag kan och om det bara räcker till ett VG så har jag ju iallafall försökt, och en sån sak kan göra mig stolt, jag blir stolt över att jag vågar sänka mitt mål för att inte bli besviken, inte sträva för högt. Men självklart om man har höga mål och vill ha MVG i alla ämnen ja då kan man ju inte klaga över att man hela tiden måste plugga. Det gäller att prioritera liksom!

Det var allt jag hade på hjärtat för nuet, håller du med eller tycker du jag skriver helt cp så var med och tyck du med!

Men kom ihåg att det är du som kan göra en skillnad i ditt liv, det är du som kan förändra dig och få din vardag och skola till det roligaste i denna ålder ( gymnasiet )



alla ser olika ut, men se vilken utstrålning de har!


Kommentarer
Postat av: sanda

Hej!

Som du ser så har jag tagit bort din design du fick av mig. Du lovade en betalning men jag har inte fått någon så därför gick jag in och tog bort mitt jobb.

Allt i livet är inte gratis.

Postat av: Linda

Jättebra skrivet! och du har så rätt, men det är egentligen väldigt svårt det där..att ändra uppfattning om sig själv alltså. men det är klart, med rätt motivation.. ha en fin kväll du! :)

2008-11-26 @ 20:13:27
URL: http://lillyz.blogg.se/
Postat av: Kenza

Jag har äran att presentera ett underbart erbjudande! Kicks har gett er en otrolig möjlighet att få ett presentkort på 500kr. Gå in på http://www.gratisgen.se/ref/97312 och bli medlem, gå sedan in på svenska spel och bli medlem där. Du får då tio poäng du kan byta mot 500kr på kicks. Men skynda! Finns bara ett antal presentkort så först till kvarn!

2008-11-26 @ 20:15:59
Postat av: daniela

vilket bra inlägg!!



sant d du skriver, riktigt bra råd på att bli nöjd med sig själv:)

2008-11-26 @ 22:48:10
URL: http://danielatraba.blogg.se/
Postat av: Alexander

väldigt schyssta tankar där! :) men det där med skoldagarna och katarina... du glömde inte nån ? :P

2008-11-29 @ 14:04:02
URL: http://uddfeldtalex.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?:

Namn:Ditt namn :)
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback