anhörig

nu är det bara lite mer än en vecka kvar tills skolan börjar! jag tycker faktiskt att det ska bli skönt och kul att börja, träffa kompisarna, sysselsätta dagarna med nått och få tillbaka rutin i vardagen... Det är inte så att jag gärna sätter mig ner friviligt och pluggar matte, eller skriver ett långt historia arbete, men allt runt omkring..... juste, GEMENSKAP kallas det!

Var med rosi förut till flen och lånade böcker på bibblan i flen, kom dit typ en kvart innan de skulle stänga så det blev en snabb titt, men jag hittade iallfall 4 böcker som jag ska försöka läsa mig igenom, 3 svenska och en på engelska....
Började med en bok som jag läst tidigare som heter anhörig Handlar om en kvinna i 27 års åldern som träffar sin livs kärlek, han är 20 år, festfixare av nått slag och vädligt populär.. men det är ju bara ett problem. JO alkoholen.. Han dricker sig dyngrak i stortsätt varje dag, iallfall torsdag-söndag... Men det var på det här sätter som de träffades och det var i den här tuffa och självsäkra killen hon oxå blev förälskad i... Men hon inser snabbt att sitiuationen hon satt sig i kanske inte var den bästa, för varken hennes barn eller henne själv med tanke på att hennes sons pappa var/ är alkoholist och det var just den anledningen till att hon lämnade honom, han drack för mkt helt enkelt.... Men hon är så kär i honom och både hon och han tror att ett barn och ett giftemål ska få deras fölhållande att bli bättre, det kommer få honom att börja ta ansvar och sluta dricka.... Men vad hon inte inser är att det bara blir snäppet värre.....
Ni som inte har läst den här boken ANHÖRIG borde verkligen låna den!!!



Har även klippt av all dill fårn landet idag som jag rensat, hackat och fryst in.... tog ett jävla tag. ahah... Ikväll blir det nog en lugn kväll framför tv:n eller nått liknande... vad ska ni göra:)

Kommentarer
Postat av: Sarina

Åå så fin blogg du har!:)

Hur mår du då?=)



Kram<3

Postat av: Anonym

Sv; Behöver inte det =)

2009-08-15 @ 22:28:12
Postat av: emma

hoppas du har en fin lördag? (:

2009-08-16 @ 00:07:56
URL: http://metrobloggen.se/Obscene
Postat av: ♥ Jessica - Fotar och designar bloggar ♥

Godmorgon!

Sovit gott?

Hoppas du får en bra söndag!

2009-08-16 @ 10:32:04
URL: http://designbyjessica.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?:

Namn:Ditt namn :)
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback