Fler och fler bli föräldrar som unga

Har kollar runt på flera bloggar, och i många av dem så handlar det om att de är mellan 15-18 år och ska bli föräldrar. Shit vilken härlig känsla det vore att veta att man är gravid och att man bär på en liten människa. Men i så ung ålder? Jag älskar barn och ser mer än fram emot den dagen som det händer mig, men jag vill gå klart skolan innan, ha ett jobb och bo i hop med min pojkvän. Hur ska man klara av att ta hand om ett barn när man själv är ett? Eftersom jag själv aldrig har levt komplett tsm med min riktiga familj så har jag en stark längtan efter att skaffa en egen familj. Såklart!

Det är ett under att bli gravid och därför tycker jag att man inte ska slarva och behöva göra flera aborter för att man inte vill/ kan behålla det.

Så kör säkert tills du vet att du kan ge ditt barn det som den behöver för det är den värd!

vad tycker ni om unga graviditerer/ föräldrar?

Kommentarer
Postat av: Emelie. 17 år och snart mamma

Svar; Tack så mycket<3



Och så kan jag bara hålla med om att det är fler och fler så blir gravida. Eller så kankse det inte alls är. Det kanske bara är så att folk har börjat våga att följa sina hjärtan, göra det som känns rätt i stället för att göra aborter i mot sin vilja. =) Så tror jag det är, och det tycker jag självklart är mycket bättre än att göra någonting mot sin vilja, som man var ångra resten av livet. Men ett barn är något man ALDRIG ångrar. Men visst kan man ångra att man inte använde kondom eller slarvade med pillrerna den kvällen men aldrig sitt barn :) Och med stöd runt omkring så klarar ALLA av det! =) Snart blir det din tur med och det är den underbaraste känslan jag någonsin haft, att få bära mitt barn :)

Postat av: Josefine

Jag tycker att det är helt okej om unga skaffat barn, så länge man känner sig redo och att det är någonting som man verkligen vill. MIn mamma fick mig när hon var 19 år gammal och det är jag jävligt glad över, annars skulle jag inte finnas här idag. Själv har jag gjort 2 aborter eftersom att jag inte var redo, är det fortfarande inte. Men för det betyder det inte att det är fel att skaffa barn i tidig ålder. Har 1 vän som har två barn och han är en underbar förälder :)

2009-02-05 @ 17:00:59
URL: http://juicydoll.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag tycker det är helt okej, det är ett personligt val! Vill du vara med och tävla om ansiktsprodukter och sexleksaker? Kika in hos mig!

2009-02-05 @ 18:00:35
URL: http://novembersara.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag skulle själv aldrig klara av att bli mamma nu (jag är 18) så därför har jag svårt att förstå 15-åringar som väljer att behålla sitt barn. Men det är ju självklart deras val och jag respekterar det fullt ut. Det är inte åldern som avgör hur bra man blir som förälder, däremot är det ganska stora skillnader på förutsättningarna mellan en tonåring och en 30-åring med fast jobb. :)

2009-02-05 @ 18:50:12
URL: http://mialindberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag skojar ju bara med dig lilla gumman <3<3

2009-02-05 @ 19:56:57
URL: http://daisyahlstrom.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?:

Namn:Ditt namn :)
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback