gårdagen i sthlm!

Gick upp vid 8 igår, gjorde oss iordning och käkade frukost. Vi åkte straxt efter 9 på väg mot sthlm. Vi skulle först åka till bandhagen där robbans syster bodde. De skulle oxå med till skansen så vi mötte upp dem hemma hos dem innan vi begav oss ut i storstaden ahhaFörst så visste vi inte om man fick ha med sig hund in på skansen eller ej, så vi ringde till 118100 och frågade och det fick man tyldigen inte...Men det tog ett jävla bra tag innan vi ens hittat en parkering där vi kunde stå och där det var relativt med skugga åt hunden....Aja väl inne på skansen så började vi partrullera i trupp runt hela området. ahah Det roliga var att jag kände mig som ett litet småbarn som aldrig har sett djur i hela sitt liv typ. Sprang runt som ett litet småbarn och fotade och hade mig aha! Även fast vi ser hälften av dessa sjur hemma hos oss eller runt omkring så blev jag lika exalterad!

här är några bilder:
en tjock ardenner haha





älgar är fan riktigt fula, men inte bebisarna ofc

lyckades se när björnarna skojbråkade


vildsvinsbebisar, sånna har vi där vi bor! men varför är ungarna randiga??

mera björnbebisar..

Efter att vi hade tittat klart på alla djuren så tog vi en glass innan vi begav oss ut från skansen.
Vi skulle sedan åka och äta.. blev en del diskussioner om vart först, men sen bestämde vi oss för att åka till hamnen i nynäshamn och käka... Bra och god mat, men väldigt lite för pengarna tycker jag... Jag tog ett fläskfileéspätt och pommes, Jag fick ett litet fjuttigt spätt med lite pommes. Kostade 160 kr drygt. Fattar inte att de kan ta så mkt betalt för så lite mat, men aja...
Efter det så blev alla sugna på godis så vi åkte runt överallt typ för att hitta en affär som inte hade stängt eftersom det var midsommar, men ica i bandhagen hade öppet så det blev det!!

vi åke hem runt 11 på kvällen, efter att vi hade spelat spel och käkat chips och godis :) trevlig dag verkligen :)!!!


Kommentarer
Postat av: Linda

Vad söta vildsvinsbäbisarna va! =) hihi


Vad har du på hjärtat?:

Namn:Ditt namn :)
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback