don´t try to be something your not

Om man lägger ut bilder på internet, typ Fejjan. Så kommer de alltid finnas kvar. Spelar ingen roll om man tar bort dem. Folk kopierar kanske, gör snuskiga saker till dem ( hoppas verkligen inte det finns sånna idioter ) whatever. Det är liksom svårt att göra saker och ting ogjorda när det väl hamnat på internet. Är det då även samma sak med saker man skriver? Bryr sig folk verkligen om vad folk skriver till varandra på FB, blogg, twitter etc. Sen när har vi börjat bry oss om andra människor? människan är i grund i botten en stor jävla skithög som bara tänker på sig själv i första hand och de andra efter att man själv fått sina behov tillfredställda. Och så finns de dem som alltid säger, nej jag är inte ego, jag delar alltid med mig av lördagsgodiset jag köper och jag låter folk kolla i mina tidningar. Men det är inte riktigt det som givmildhet och omtanke handlar om. Anser jag iallafall.

Fråga dig själv: skulle jag offra min högra hand för någon pianospelare som inte kunde leva utan sin musik, eller skulle jag döda mig själv om man var på en öde ö tsm med min hund så att hunden skulle överleva? Svaret på de frågorna blir troligen Nej och åter nej. Sluta säg saker som inte är sant och försök spela så godhjärtad.

Nu säger jag inte att alla människor är idioter, men det finns typer till allt. Folk som tror de är snälla och de som vet med sig att de inte är guds barn.

Och eftersom människor är egoister, ska vi då inte få rätten att ha våra bilder ifred och låta bli att bli dömda utifrån ens åsikter och vad som skriver på internet. Måste man stå till svars? Kan folk inte bara ta saker och ting med en nypa salt och hoppas på en bättre morgondag?

för övrigt är jag jävligt trött. Jobbade ett 14.5 timmars pass igår och hela dan idag. Hem och sova check!

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:Ditt namn :)
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback