Att spela bollen rätt

En gång i tiden, när jag var mindre dvs typ 3-4 år sen så var jag en riktig iller på plan. Sprang fortare än många andra och sköt långa och klockrena skott över halva planen, åh vad jag saknar att ha något som man verkligen brinner för, älskade fotbollen och mina lagkompisar. Kändes verkligen som att ingen kunde stoppa mig. Kunde äta som en häst eftersom det var träning flera dagar i veckan plus match, sen utöver det så hade jag hästen som skulle få motion så även ridning flera dagar i veckan gjorde att man var stark som en oxe.

Man kan dra fotbollstermerna pararellt med många andra saker, tex när det gäller förhållanden. Det gäller att spela bollen rätt för att göra mål, vara lite avvaktande men samtidigt inte för på för då riskerar man att förlora bollen och någon annan tar den. Fast ibland kan det även vara bra att spela över bollen på motståndarens sida för att se vilket spel han/hon väljer att spela. Ibland är det bäst att vara lite offensiv istl för defensiv :) Det har jag lärt mig på vägens gång och jag ska börja spela det spel som jag tror bli bäst i slutändan. Vara lite offensiv tror jag lönar sig slutändan., vad tror ni?


Åh vad jag saknar fotbollen och jag har lovat mig själv att jag SKA börja spela det igen när jag får bra tillfälle och tid för det :D

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:Ditt namn :)
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback