Framtidsplaner

Ja vad ska man göra med sitt liv egentligen? När man jobbar med gamla människor, i alla storlekar, alla har olika livssituationer och har även upplevt olika saker och levt olika sorters liv. Man kan inte ungå att undra. Vad har de gjort i sina liv?, har de vart framgångsrika?, riktiga snyggingar, normala svensson svennsons eller bara allmänt vanliga människor? Hur kommer jag se ut nära jag är 80+, kommer jag ens leva då? kommer jag sluta som en dement gammal kärring som gnäller på högljudda ungdomar eller kommer jag vara en sån som bjuder in främlingar på fika?

Många tror att det är ett skitjobb att jobba med gamla människor, men så är verkligen INTE fallet. Jag stormtrivs på mitt jobb då  jag vet att det jag gör får en enorm uppskattning då de inte själv klarar av de vardagliga situationera. Inte alla iallfall. En del har fortfarande den turen, trots att de är just över 80 år gamla!

Frågan är dock, kommer jag eller kommer jag inte få jobba kvar i höst? eftersom jag inte är utbildad usk så har jag inte den "garantin" turen att få jobba kvar. Så därför funderar jag på att plugga vidare till just usk. Jobba medans jag pluggar. Göra det jag gör bäst. Hjäper människor som needs med :D

Hoppas att allt löser sig iallfall, så att jag slipper stå där om 70 år och vara just en sur gammal kärring som tänker. What if....

Ha en lovely regning kväll så hörs vi imorgon :) ska jobba yey!




Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:Ditt namn :)
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback