något helt annorlunda

De flesta bloggar skriver om vad de har på sig, vilka fester eller premiärer de är bjudna på, men jag känner på nått sätt att det inte riktigt är mitt koncept. Det intresserar egentligen inte mig vilka människor som hänger vart.
Tycker det är mer intressant att läsa de bloggar som är lite mer levande, har lite mer känsla i texten liksom :) !

Det där var bara ett litet sidospår, jag tänkte berätta att idag har jag ridit på första gången på väldigt länge. Grannen har hästar, jag är ensam hemma så var skulle jag hitta på liksom? inge läxor, (YES) och hunden har ont i tassen så honom kunde jag inte släpa med mig på promenad ahah, tråkigt att gå själv även om han inte säger så mycket.
Hästen som jag red på är jättesöt, men dock lite flamsig och svårriden, men jag gillar utmaningar ;) ehhe
Nej iallafall så red jag kanske 40 minuter och hästen var skapligt svettig efter det, hehe blir typ bara ridna på helgen så tjejej som rider går i skolan på Ökna så hon är inte hemma i veckorna. Tycker faktiskt lite synd om hästarna om jag ska vara ärlig, de borde ha rätt till daglig motion istället för att gå i en hage och bli fettisar! haha

Jag tycker verkligen det är helt underbart att rida och vara ett med hästen. Jag älskade att rida min älskling Tindra som jag hade förut och som tyvärr har gått bort nu, med stor sorg i mitt hjärta.

Många människor förstår sig inte riktigt på djur men en sak vet jag iallafall säkert. Jag skulle aldrig någonsin kunna leva utan djur. Visst jag skulle väl inte dö, men det skulle kännas grymt tomt, och det vet nog alla som har ett djur. Tex milou, våran hund. Det finns nog ingen mer underbar varelse på denna jord. Han pratar alltid glatt när man kommer hem, och ja han pratar. Han viftar alltid på svansen och följer efter mig typ vart jag än går. Just nu ligger han här under mig när jag sitter vid datan och går jag på toa så väntar han utanför. Hundar är otroligt lojala vilket oxå innebär att en hund ställer alltid upp för en. sviker än aldrig till skillnad från oss människor...

När jag hade min häst så kände jag verkligen att hon och jag hörde ihop, jag visste precis hur hon fungerade och visste vad hon skulle göra i vilka situationer, och även hon var den mest underbara varelsen som levt på denna jord entligt mig. Jag är en extrem djurvän, dock inte småkryp och så fort jag ser en hund eller häst osv så brukar jag säga: åh vad söt, ahah även fast jag kanske inte tycker det, det är mest en vana att säga så när jag ser ett djur... ahaha Mupp jag är,vet :D

När jag blir stor ska jag ha minst 2 hundar och om jag har hus och plats så kommer jag säkert skaffa en häst, och varför inte en katt :)

Det jag vill säga med det här vet jag egentligen inte utan ville mest säga att jag älskar de varelserna som inte kan prata!  ahhaha




hästen jag red idag !:)



min flicka! <3

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:Ditt namn :)
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback