Sökt högskola idag! :D

Min dag började med STRESS! Jobbet ringde i morse och frågade om jag kunde jobba ikväll, lite halvdöd som jag var så svarade jag att jag kunde och tydligen så lät jag väldig rolig när jag svarade och de skrattade ganska mkt åt mig när jag hade lagt på i hopp om att försöka kunna somna om, och vet ni vad? jag lyckades, men alldeles på tok för länge haha. Hade stängt av telefonen på ljudlöst för att jag inte skulle vakna av massa sms och skit. Det var inte så bra för jag vaknade, kollade på klockan och upptäckte att den var 10 i 12! ahha så länge har jag inte sovit på väldigt länge och jag fick bokstavligen panik. Skulle åka med rosi till flen halv 1 för att träffa studievägledaren så jag slänger på mig kläderna, sminkar mig fort som fan och slänger i mig frukosten. Samtidigt ska jag packa ner de sakerna som jag ska ha med mig till jobbet eftersom jag skulle åka direkt från flen till stigtomta där jag jobbar. Men jag hann iallfall som jkag alltid gör :D

Väl inne i flen så möter jag upp studievägledaren och börjar gå igenom olika skolor, ansökningar osv. Sen kollar hon på mitt slutbetyg och ser att jag inte har behörighet för naturkunskap B ( vilket man måste ha för att komma in på sjuksköterska utb ) Va?! säger jag, tvärsäker, 300% säker på att jag läst det så vi börjar ringa till min gamla skola och frågar varför inte det betyget finns med och då säger de, nej hon har inte läst det osv, blabla jag börjar typ gråta för studiev, säger att jag då måste plugga en hel jävla kurs på distans innan dec för att kunna komma in. Men sen ringer skolan igen och säger att: hon har jag läst biologi, kemi och fysik A och det är samma sak som naturkunskap B.!?! Amafuckinggad vad glad jag blev! Hjärtat stannade verkligen till för jag behöver verkligen inte ett ytterligare nerslag just nu!

Så nu har jag iallafall sökt till högskolan och hoppas jag kommer in där jag sökte och förhoppningsvis så blir jag äckeltuna bo till januari :)... Nyköping hade inte intagningar på våren, utan bara på hösten.

Annars så händer det inte mkt i mitt liv förutom att jag jobba och står i och grämer mig över hur kallt och kyligt det börjar bli, men jag antar att man inte ska klaga alltför mkt. Finns dem som har det sämre!

IDAG ÄR DET 10 ÅRS JUBILEUM FÖR MIG OCH LILLEBROR, VI HAR NÄMLIGEN BOTT 10 ÅR HOS FAMILJEN AHLSTRÖM IDAG ! tiden går så jävla fort!!

puss och hej leverpastej


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:Ditt namn :)
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback