struntprat...

Känner att jag behöver skriva av mig, detta kommer nog blir ett ganska så långt inlägg så VARNING FÖR TRÖGLÄSARE ;) You might fall asleep hihi

Dagen idag får 5 av 5 toasters och mycket det pga av mina fina vänner som betyder mer än de kan ana. Man reflekterar inte så mkt över hur mkt de verkligen betyder först man sätter sig ner och funderar över det. Har ni tänkt på det? Ibland ser man inte saker, människor även om de står precis framför ögonen på dig hela tiden. Man glömmer det som betyder något i livet.
Dagen började med att vi gick in till skolan, åh så jävla underbart väder, riktigt varmt och jag älskar det. Har varit så otroligt trött på denna lååånga vinter så jag tänker försöka att inte klaga på värmen något iår!! Sen hade vi typ 2 timmars grupparbete, och även en hel del struntprat som de lätt kan bli när man inte har setts på ett tag hehe. Sen gjorde vi en runda på stan efter lunchen och vi blev alla lite sugna på mjukglass men ingen bestämde sig för att göra något åt saken så det blev ingen mjukglass hihi. Kanske lika bra för min del iallafall haha. Sen gick vi och tränade lite på F&S och sen gick vi även hela vägen hem. Duktigt va?:D

Idag har jag kommit på en sak om mig själv som jag skulle vilja göra om, men gjort är gjort och saker man gjort och ångrat är tyvärr inget som man någonsing kan göra ogjort eller ta tillbaka även om man vill ha en tidsmaskin och vrida tillbaka tiden... Iallfall så har jag börjat reflekterat över varför jag lät saker och ting gå förlorat för mig. Det var mitt fel, jag valde att göra ett dumt val pga av en idiot stod i vägen för mig. Kan det bli så för er ibland att när ni upptäcker hur bra ni har det och hur lyckliga ni är/var så blir ni rädda istl för att inse att du kanske är värd denna lycka? Nej inte jag, jag inbillar mig fortfarande att jag inte är värd det bästa, de bästa pojkvännerna osv. Jag sumpade en sak i mitt liv som jag vet idag hade betytt så mycket för mig men gjort är gjort och jag ångrar mig så otroligt mycket idag nu när jag sitter och skriver detta. Men ibland när saker och ting blir för uppenbara och man inser att man är lycklig så är det lätt att man hittar ursäkter för att slita sig, för varför ska jag få vara lycklig? Vad har jag gjort för att förtjäna detta? Vissa saker är för bra för att vara sanna och man gör dem då istl osanna och väljer att gå den enkla vägen, den vägen som leder ut i tomma intet. Det finns så många idioter där ute om jag ska vara ärlig och jag tycker det är synd att jag oftast tittar åt det håller, på idioterna. Varför är det så? Jag har alltid försökt lista ut den frågan men har än i dag inte hittat ett svar, är det kanske för att man vill ha det man tror att man inte kan få eller är det för att man inbillar sig att man inte kan få en bra kille? Att man inte förtjänar ett lyckligt liv och en sk. fairytail? Finns det ens sånt, lyckliga slut?

Jag har på senare tid, på äldre dar höhö börjat tro stenhårt på att allt har en mening och det finns en mening med att vi gör de val vi gör och att vi träffar dessa människor vi träffar. HUR hade mitt liv sett ut idag annars? Hade jag börjat plugga? Hade jag träffat Emelie, Chanaka, Sissi och alla andra underbara nyfunna vänner? Eller hade jag suttit och funderat på hur mitt liv skulle bli om 10-15 år. Det roliga med allt är att man inte kan göra annat än att ta en dag i taget för ingen vet hur morgondagen kommer att se ut, man kanske dör, en komet kanske flyger ner och träffar planeten Jorden, eller nej juste det är drygt ett år kvar ehe, kanske ska hålla hoppet uppe lite för allas skull ;)

Så mitt nyfunna visdomsord får bli: Skit i gårdagen, lev i nuet och hoppas på en morgondag :) fan det där lät ju fundigt hihi



Min nyfunna låt, så bra, reeepetar den haha

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hoppet är det sista som överger dig. Hoppet och jag <3

Jag är glad över att jag har träffat dig, att vi båda va dumma och hamna i slummen. Jag är glad över min tvättkompis även fast vi inte alltid drar jämt. Men hur kul skulle det vara, vi får bara mer och skratta åt! <3

2011-04-11 @ 22:54:39
Postat av: Didrikastri

This site is professional and to the point.


Vad har du på hjärtat?:

Namn:Ditt namn :)
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback