Studenternas tid.

Alltså vart har tiden tagit vägen!?!, snart är det ett ÅR sen jag tog studenten, men minns det som att det vore igår. Minns hur slappa dagarna innan var, hur trött man var på skolan, på PA och allt därtill och man hade sån längtan att få sluta skolan och göra annat än att plugga. Och den tiden kom även för mig, dagen då man var så lycklig och nervös över att man nu faktiskt var vuxen, hade klarat skolan och förväntades stå på egna ben och bege sig ut i vuxenvärlden, vare sig det var högskolan eller jobb. Jag valde jobb. Dock så hade vi regn halva dagen då vi skulle ta studenten så det sög men det blev fint lagom till att vi skulle hoppa upp i flaken och bege oss runt nyköping för att skrika oss hesa av lycka.

Men det som jag tycker är lite tråkigt med studenten i allmänhet är att efter man tagit studenten så splittras man från klassen för alla hittar olika vägar i livet, folk pluggar på olika skolor, en del flyttar jätte långt bort och en del stannar kvar, en del människor har man för livet men en del är bara en fas, precis som skolan.
Jag önskar att jag hade gjort en del saker anorlunda både innan och efter gymnasietiden, önskar att jag inte gjorde och gjorde vissa saker men livet har sin gång och samma sak är det väl med de val man gör här i livet right? Man kan inte göra saker ogjorda, och som man brukar säga man får aldrig en andra chans att göra ett första intryck.

Att jag bestämde mig för att jobba ett halvår innan skolan är nog det bästa valet jag gjort, hade aldrig orkar sätta mig i skolbänken en gång till efter en halvtuff gymnasietid, att jobba och tjäna pengar och göra lite vad man vill var helt underbart. Nu i efterhand ångrar jag att jag började skolan så pass fort ändå, hade velat jobbat mer, sparat massa pengar och se världen. Just nu ångrar jag det inte, för jag har skaffat vänner för livet men jag hade velat se mer av vad världen har at erbjuda. Men antar att jag får göra det efter skolan :P

Iallafall det jag ville komma fram till i detta meningslösa och långa inlägg är att alla ni som tar studenten borde njuta för fulla muggar över att ni klarat skolan och kanske inte behöver hoppa in i pluggandet igen det första ni gör utan njut av livet, passa på att lev! Njuuuuut :D!



Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:Ditt namn :)
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback