Hjälplösheten

Ibland finns det så mycket man vill säga och göra men man räcker inte till, man vill hjälpa så många människor som har det svårt men man vet inte hur. Att se människor i min närhet må dåligt är som ett slag i magen för mig, det värsta som finns. Och samtidigt så vet man inte hur mycket man egentligen vågar lägga sig i, hur mycket vågar man blanda sig i egentligen? Jag har och är fortfarande den personen som vill ha stenkoll på läget, jag vil se till att alla mår bra, att ingen mår dåligt eller känner ett utanförskap och ofta slutar det med att jag glömmer bort mig själv. Man kan inte alltid finnas på alla ställer eller räcka till åt alla människor som man egentligen vill finnas till för. Ibland behöver man ta hjälp utifrån, av människor som har detta som jobb, just att hjälpa människor. Men att ta in den här extra hjälpen har jag inte riktigt än kommit på om det kommer bli bättre eller sämre utav det. Det återstår att se.


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:Ditt namn :)
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback