saknar

Ikväll känns det tomt, saknaden av mig familj är större ännågonsin. Men nästa helg ska jag hem och OM jag längtar:D
Känslorna går upp och ner vad det gäller behovet att ha familjen runt omkring sig. Ibland hinner man inte ens känna efter om man saknar någon eller om man behöver få något behov tillfredställt utan man bara är, lever i strömmen och i stressen. Men idag har jag pratat med både familj och vänner och det får mig att sakna det där hemma lite extra mycket. Landet, tystnaden, syskonen, skratten till mina otroligt dåliga skämt, bus, bråk och stök. Hunden är väldigt saknad han med! Att få maten lagad och slippa laga själv är så uppskattat. Förstår varför föräldrarna tröttnar på att laga mat dag ut och dag in. Man ser saker ur ett helt annat perspektiv när man flyttar hemifrån och blir självstädnig. Man uppskattar saker som en urplockad diskmaskin, mat på borden och rena kläder. Nu måste man göra allt detta själv och det tar på krafterna mer än man tror. Visst så är det inte jobbigt på det sättet utan man bara gör, men det är själva görandet och tiden som tar på krafterna. Att inte ha tid för något annat än det här vardagliga. Men men Ska inte klaga. Ska titta klart på Greys och sen SOVA :D längtar till sängen men inte tills uppgången kl 5 imorgon :S hehe Men ska bli kul att jobba :)


Kommentarer
Postat av: Mamma Rosi

Nu är det bara en vecka kvar tills du kommer hem till dukat bord,lantluft ,fågelkvitter och oss:) så håll ut.:D kramar

2011-03-24 @ 12:50:55

Vad har du på hjärtat?:

Namn:Ditt namn :)
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback