words

Åt lunch med min fd. socialsekreterare och min lillesyster idag vilket var väldigt trevligt. Vi pratade om allt möjligt och hon sa att hon var stolt över mig, att jag har lyckats med mitt liv, gått framåt och står på egna ben. Att få den responsen tycker jag känns underbart, att någon utifrån kan säga att den är stolt över mig, för tydligen så är det inga många fosterbarn som går vidare efter skolan, många hamnar i skiten vilket jag tycker är så otroligt synd och hemskt. Men att vara stark och glad utåt sett är tuffare än vad många tror. Att ha en trasig bakgrund behöver inte betyda att man kommer ha en trasig framtid. Jag tror att det handlar om att ha människor som tror och stöttar en men även att man tror på sig själv och sin förmåga att lyckas. Ibland känns livet som en dans på rosor och ibland som en dans på taggar, men så antar jag att det är för alla. Men jag är glad att jag är där jag är och älskar min familj som har hjälp mig komma hit! <3

Kommentarer
Postat av: Mamma Rosi

älskar dig också<3


Vad har du på hjärtat?:

Namn:Ditt namn :)
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback