skillnader mellan sverige och schweiz

Claudio har begett sig till skolan för föreläsningar och sen kommer han hem vid halv 13 och ger sig av igen för ytterligare skola mellan 4-6 och sen har har fotbollsträning sa jag har en dag för mig själv i stort sätt... Skönt men ända inte. Far se om jag ger mig ut pa en promenad senare, kanske dags att jag lär mig hitta här bra...
tänkte göra en liten rolig lista pa de stora skillnaderna mellan Sverige och Schweiz.
Först och främst sa hälsar man inte som här i sverige genom en kram eller handhälsning utan här pussar man pa kinden, 3 ganger tre! haha det är tydligen superviktigt för i tyskland är det bara tva!
för det andra sa har de "drums" dvs som tunnelbanor ovanför marken som gar kors och tvärs. De cyklar även i trafiken och inte pa trottoaren.. de har inte yohurt pa tetrapack som vi har utan i sma förpackningar, de vet inte vad osthyvel eller smörkniv är, dvs de har inte det.
även om det är förbjudet även här sa har de hundar som gar överallt lösa... dock inte vilda :p
Allt är GALET dyrt, att ga in med skorna inomhus är helt normalt ?!?
Och det värsta av allt, ALL tv är översatt till tyska förutom MTV, sa förstar ni hur roligt det är eller? haha
Ost är nagot som alla verkar äta för överallt är det ost och i och pa all mat i stort sätt...
hmm vad är det mer som skiljer sig... kommer inte pa nagot mer just nu :)
hejsvejs

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:Ditt namn :)
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback