Tack gud för jobb

Imorgon är det tenta, vet inte riktigt hur det kommer att gå, då jag endast pluggat idag inför den... matte är inte min starkaste sida, jaja.

Imorgon är det jobb 12-21, lördag jobbar jag kväll och söndag 7-15. Skönt att jobba lite för pengarnas skull men även för att tiden ska gå fortare...
Var över hos chanaka förut och lämnade en bok och pratade lite och vi båda kom fram till att saker och ting suger just nu. Känns som att man bara är här i eskilstuna för att plugga, få saker gjorda och att jobba. Om jag fick drömma så skulle jag vilja plugga på distans/utomlands (basel) och åka hem en vecka i månaden och bara vara med familjen och vänner. Känns som att mitt liv och det jag trodde jag hade här i eskilstuna tinar bort. Jag "vantrivs" här mer och mer... Emelie känner nog samma sak då hon är hemma nästan lika mycket som jag är i basel så vi ses heller inte lika mycket längre känns det som.
Man får göra det bästa av situationen och leva livet så gott det går även om man får pussla lite här och var. Att hela tiden önska att man hade mer pengar än vad man har, att önska att man hade mer fritid och inte så mycket skola och tentor och mer tid för roliga saker gör jag känner mig nere i perioder,

Man strävar alltid efter att ha mer än vad man har och önksar att saker alltid var lättare men livet ska väl inte vara lätt antar jag :)

En dag har gått redan och jag försöker komma in i min vardag här i sverige så gott det går,

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:Ditt namn :)
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback