Djur Vs människa...

Hej och god kväll! Oj klockan är redan efter 21 ser jag nu, vart har dagen tagit vägen!? Jo den har spenderats nästan hela em/kvällen i pappas lägenhet, städat och åter igen städat. Flytt städning är inget att slänga klackarna i taket för kan jag ju gott och väl säga. Kändes som att man aldrig blev klar även om hans lägenhet inte var speciellt stor men däremot väldigt SMUTSIG! usch. Städade i 6 timmar typ nonstop så hoppas att det duger nu, ska tillbaka en kortis imorgon innan jobbet för att försäkra mig att det duger för att visa mäklaren så småningom. Jaja nog om detta...
 
Nu har 5/9 kattungar åkt och även min lilla prinsessa. Usch vad tomt det känns, skönt på ett sätt såklart för med 9 kattungar på 12 och 8 veckor som är stora, äter, skiter och busar otroligt mycket så blir det nästan som ett heltltidsjobb, men de är redan saknade! usch så jobbigt. Det är ganska så facinerande det här med djur och hur fort de blir "vuxna" redo att flytta och bli självständiga. Katter då till exempel är klara runt 8-12 veckor och då behöver de inte mamman längre, börjar gå när de är några veckor och börjar äta vanlig kattmat några veckor efter det. Sen kollar man på oss patetiska människor. Vi flyttar hemifrån när vi är 18, en del vid 25-30 års ålder vid extrema fall :P man lär sig förhoppningsvis att laga mat och förstå mer "vuxen grejer" när man är mellan 15-18 och innan dess är man som en bambi på hal is. Visst nu lever katter inte i 80 år som oss människor men ändå, de växer upp så otroligt fort så att det är läskigt. kollar man då bara på hästar som ska ställa sig upp och vara redo att springa ifrån fiender när de bara är några timmar gamla! SJUKT! men som sagt väldigt facinerande... Nu är resterande av katterna kvar och försöker fånga min uppmärksamhet genom att klättra upp i soffan, hoppa in i kartonger och prutta så att det stinker äggmök verkligen, haha vafan har de ätit?!
 
gloria (min prinsessa) till vänster och diego (finns fortfarande hemma) till höger
 

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:Ditt namn :)
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback