Dont take life for granted

Det finns saker här i livet som många, nästan alla tar för givet. Och det är saker såsom, hem, mat, kläder, att vara frisk och pengar. Har man inget hem så har man troligtvis inte det andra heller, och hur ska man då överleva?
 
Något som jag har lärt mig under mina 20 år är att absolut inget här i livet är gratis. Pengar kommer inte serverandes på silverfat (oftast inte, beroende på vart du kommer ifrån såklart) utan du måste jobba för att komma dit du vill här i livet och såklart kommer du möta på både upp och väldiga nedförsbackar. "what dosent kill u, makes u stronger" brukar man ju säga och det stämmer nog ganska så bra. Att känna sorg, rädsla, ilska, ensamhet, förtvilad är bara mänskligt och med tiden kommer alla sår mer eller mindre läkas till en viss del. Som ni märkt så är jag inte så jätte uppåt i min blogg just nu och jag tycker det är skönt att kunna skriva av sig lite här, även om jag bara skriver 1/100 av hur jag egentligen mår och vad som händer i mitt liv. känns inte riktigt som att jag vill att vem som helst ska få ta del av de sakerna som pågår i mitt liv just nu, och de personer som står mig nära vet redan allt.
 
För övrigt då? Jo jag har tre vilda apor (kattungar) som lever rövare hemma hos mig, vet inte om det är uppmärksamhet de söker efter för så fort jag är borta så vilar de så fint och är duktiga och sen när jag kliver innanför dörren så är der KRIG, BUSA, KLÄTTRA, BAJSA, ÄTA, KRIGA OSVOSV. Antar att det är så det ska va men när tar det slut, blir de aldrig trötta? haha. De är så söta så man smälter. Idag var sjukhusbesöket inte lika jobbigt som det annars är, gråten satt i halsen och inte i ögonen. Sen åkte jag och tränade (finally) och sen kom jag hem, kom ett par och kollade på kattungarna och sen tog jag en skogspromenad på en timma. Nu sitter jag här och måste hoppa i duschen, funderar på att slå på tv:n och se om det är värt att se ngt. Imorgon är jag ledig och då blir det ganska mkt pappa och ganska lite annat. Men det känns väldigt skönt att slippa stressa för en gångs skull!
 

Sov gott så hörs vi nog imorgon!

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:Ditt namn :)
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback