Man kan inte flyga om man aldrig försökt

Idag gjorde jag något impusivt, något som jag inte ångrar men något som jag borde tänkt över 2, 3 gånger till innan jag gjorde det, men nu i efterhand så tänker man: vem fan orkar bry sig? man lever en gång, inte två eller fyra. En gång. Den gången är till för att upptäcka, se, göra misstag, lära sig, ramla omkull, ställa sig upp, ta egna beslut, hjälpa andra och låta andra hjälpa dig. Man kan inte komma uppåt om man aldrig vart där nere. Att våga kasta sig ut och låta det bära eller brista är nog något som gör en människa starkare i sig själv. Ibland får man jobba hårdare än andra för att komma dit man vill, men är det inte då som det uppskattas som bäst. hur kul vore det om man fick allt serverat på ett silverfat?

Jag är glad att jag lärt mig att saker här i livet inte är gratis, vill man ha något så får man jobba för det. Ibland önskar jag såklart att jag hade lite mer pengar att röra mig med varje månad, men samtidigt så tänker jag: det finns människor som har det så otroligt mycket sämre än jag, människor som inte har ett hem, som inte har tio par skor, som inte har möjligheten att välja vad de vill äta till mat, människor som inte har en data eller vad det nu är som anses vara "normalt" att ha nu för tiden. Allt som jag har, har jag fått spara ihop till, jag jobbar mer än många andra studenter som jag känner och det är därför som jag har råd att åka till min pojkvän som bor på andra sidan jorden typ (känns det som) Så jag har mer och mer börjat inse värdet i att ha någon vid sin sida som man älskar istl för de senaste tredskorna, eller kläderna. Vad som gör en människa lycklig tror jag är att omges av människor som gör en till en bättre människa istl för kläderna som folk anser att du borde bära för att det anses vars "inne"...



Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:Ditt namn :)
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback