Mat.

Det är sån himla stor skillnad mellan maten i schweiz och här i Sverige tycker jag men ändå inte :P När jag är hemma så vet jag vad jag kan äta för att "må bra" eller rättare sagt för att min mage ska må bra, dvs inte svälla upp som en ballong och gasa ner alla i min omgivning (typ). I schweiz så har de inte samma utbud av laktosfria produkter (vad jag sett iallafall) och därför får man äta det som finns och då kan det lätt bli saker som går snabbt, dvs mackor, yoghurt etcetc. Det är sånt jag försöker att hålla mig ifrån när jag är här hemma. Yoghurt äter jag varje morgon (laktosfri) Men mackor och sånt strejkar min mage emot så det går ibland men inte ofta så därför väljer jag att inte äta det istl. Äter andra saker som jag vet mättar och som jag mår bra av. Att ha ont i magen är nog det mest eländiga jag vet och likaså träningen blir inte lika effektiv i Schweiz som här. Även om jag har hela dagarna på min där att inte göra ett jävla skit så blir det ändå inte träning i samma utsträckning, dock vet jag inte varför. Ska försöka att iallafall komma iväg på en morgon promenad varje morgon när jag åker ner dit nästa gång. Att kroppen mår bra av rätt kost och träning är ju något som alltid varit ett faktum och som jag kommer att försöka efterstäva för att orka med hela denna jobbintensiva sommar! Sen väl nere i spanien så blir det nog lite för mkt relax och god mat så då lär man gå upp alla kilona man en gång gått ner höhö ;)


jag är en riktig fruktälskare, har alltid vart och kommer nog alltid att vara. Älskar all typ av tropisk frukt såsom annanas, melon, kiwi etc. Jummy!

Kommentarer
Postat av: Malin Wallin

Jätte fin blogg, allt bra? :D

Postat av: Anna

Hej! Vilken fin blogg du har! :)

2012-06-09 @ 13:02:28
URL: http://annawictorin.blogg.se/
Postat av: ♥ Ida - Hon som föddes med LKG

Nu är Dagens Awesome igång!

Det är som Dagens blogg fast mer awesome.

Delta gärna men läs regeln noga innan! :)

Och det finns inga extra chanser för att vinna utan alla har lika stor chans att vinna! ♥

http://idahtt.blogg.se/2012/june/dagens-awesome.html

2012-06-09 @ 13:19:26
URL: http://idahtt.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?:

Namn:Ditt namn :)
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback