Sagt det förr men säger det igen...

RICINOLJA. Det är inte bara bra för håret utan även för naglar, ögonbryn och fransarna. Om ni inte visste så användes ricinolja förr i tiden som laxeringsmedel (naturligt, ekologiskt och ej testat på djur), Eftersom att man erhåller fröna från Ricinväxten Ricinus communis.
Användes förr i tiden främst i indien och västvärlden som skönhetsprodukter och som sagt som laxeringsmedel. De stumulerar hårsäckarna i hårbotten att växa och på samma sätt göra det tjockare. Jag tycker att alla som har tunnt/kort/slitet/glanslöst hår borde prova detta absolut! jag ska slänga i lite ricinolja jag själv just nu och låta det sitta i en timme innan jag duschar.

Här är några före och efterbilder (tagna från google)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej, ska man ta oljan i hela håret, hårbotten och topparna osv? Och hur gör man om man ska använda oljan på ögonbrynen och ögonfransarna? Hur länge bör man ha i det i håret, ögonbrynen, ögonfransarna? Jätte tacksam för svar!

Svar: Du har oljan i hårbotten, dela upp i olika sektioner så blir det lättare att det blir ordentligt, sen kan du bara dra igenom det lite i topparna. Du kan ta en gammal (ren) mascaraborste och dra på lite olja på ögonfransarna innan du går och lägger dig, lika så på ögonbrynen. Dock inte för mkt. Håret brukar jag låta sitta i ungefär en timme och eftersom oljan är ganska så dryg och svår att få ur, de kan kännas ganska så fettigt efter så brukar jag ha i lite diskmedel (som är bra som fan och skonsamt mot håret) efter diskmedlet på de ställerna där oljan är som mest så tar jag schampoo och sen balsam som vanligt :) Hoppas detta hjälpt dig lite!
Helene

2012-06-15 @ 23:59:06
Postat av: Josefi

Det hjälpte jätte mycket, tack! :)

Svar: ingen orsak! :)
Helene

2012-06-16 @ 10:29:39

Vad har du på hjärtat?:

Namn:Ditt namn :)
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback