Ligger i sängen och funderar

Har varit en ganska så intensiv dag idag, vaknade kl 09 imorse, bestämde mig för att gå upp och göra mig iordning för att åka till skolan och träna en sista gång inför eximinatioen imorgon.. Har en klump i magen och lite småångest må jag säga men det får gå som det går, har gjort mitt bästa iallafall och övat ganska så mkt tycker jag faktiskt:)
Sen efter det så körde jag ett gynpass på friskis och sen hem, käka lite och sen vidare till jobbet.. Var hemma lagom till bb!

Emelie kom över och gjorde mig sällskap och vi halkad in på en skräckserie som ingen av oss egentligen ville se men vi fortsatte ändå att kolla. Handlade om zoombies, the walking dead tror jag att den hette.. Jag är ju rädd för ganska mkt så för er andra människor kanske den anses vare en barnfilm but anyway, min poäng är/ fråga är varför vi målar upp senarion till mer och skrämmande än vad de faktiskt är? Vem som helst kan väl se att den där zoombien var jävligt bra sminkad och intenting annat.. Lika så tror jag att vårt tankesätt fungerar. Vi målat upp saker värre än vad det är, vi förtränger, vi gör om, vrider saker så att de får en annan vinkel, oftast värre än vad det är och vi feltolkar. Oj så fel saker och ting kan bli när vi kollar ner istället för att inse och tolka verkligheten så som den är här och nu, var glad och lev i nuet det finns inga zoombies;)

Eller?....


Godnatt från mig och imorgon är det exam gahhh!??:/


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:Ditt namn :)
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback