love

Varning för lång text!

Det kanske hör våren till att bli kär, träffa nya människor och testa sina gränser. Oftast är det på våren som man börjar gå ut mer och dejta, men ser ljuset i tillvaron på ett annat sätt än när det är mörkt och snöhögar som omringar en vart man än går.

Kärlek är så himla olika för oss människor. En del vet verkligen när de träffat "the one" eller när man träffat sin bästa vän som också är kärlek, men kanske inte på samma sätt. Kanske börjar det pirra i magen, man drivs framåt med endorfiner och känner sig varken trött eller hungrig . För en del kommer kärleken senare.
Jag har varit kär två gånger i mitt liv, med min första kärlek och nu med min nuvarande pojkvän. Men det är en sådan otrolig skillnad mellan de två olika gångerna. Första gången, första kärleken är ju alltid nått speciellt. Jag kände det där pirrer i magen, var glad nästan jämt och det tog ett tag innan man började med sina småtjafs som egentligen inte var någonting alls. Men med tiden så blev det sakta men säkert sämre. Han började behandla mig som skit, egentligen så jag inte det själv eftersomman ofta blir blind, men andra såg det och jag själv såg det när det var för sent. Nu kanske ni tror att han slog mig eller så, men det var absolut ingenting sånt utan han sårande mig på andra sätt, sätt som att skita i mig, vara egoistisk, bara göra saker som han mådde bra av, aldrig ställa upp och aldrig offra sig. Till slut tröttnade jag och gjorde slut. Just i det skedet undrade jag vafan jag hade gjort! fick ångest och panik och visste att jag hade gjort något som jag inte borde förhastat mig om. När jag väl försökte ställa sakerna tillrätta igen så gick det inte ritkigt som jag hade tänkt mig. Han sa saker som gick rakt igenom mig, fick mig att rasa och känna mig så värdelös som att tiden vi haft inte betydde något. Men han sa att jag hade sårat honom och att jag hade rivit muren osv blabla, bara massa skit. Sen efter 2 dagar så var det han som bönade och bad om att få mig tillbaka genom att säga massa saker, iallafall spelar det ingen roll för det är inte det viktigaste utan grejen är den att jag gjorde ett enormt misstag när jag tog tillbaka honom även om jag ville det för stunden. ingenting blev sig likt och allt blev sakta med säkert bara sämre och han gjorde mig svag i mig själv. Jag gjorde allt för honom och fick ingenting tillbaka. Han började med sina fasoner igen och till slut fick jag nog, klarade inte av mer. Det tog slut en gång till och det har jag bara honom att tacka för. Jag vet inte om han var otrogen mot mig under våran tid men nått som jag vet var att han hade känslor för en annan, och mycket riktigt så blev de ihop straxt efter att vi hade gjort slut. Varför orsaka sådant lidande på min bekostnad under sådan lång tid, varför inte bara vara ärlig?

Men det var trots allt min första kärlek och alltid lär man sig något utan det. Jag blev succesivt starkare i mig själv och fick en annan syn på kärlek, det är inte alltid en dans på rosor utan man måste kämpa, ingen är perfekt och det är inte ett förhållande heller.

Men jag vill även passa på att berätta nått roligare, nämligen om vilken underbar pojkvän jag har idag! En kille som alltid ställer upp för mig, tar mig för den jag är och som har gjort mig starkare genom att dagligen tala om hur snygg och underbar jag är även om det ibland går in genom ena örat och ut genom det andra eftersom det inte är nått som jag är van vid att höra, men jag börjar vänja mig och försöker tro på folk ord och när jag får komplimanger.

Johan forss du betyder så himla mycket för mig, mer än du tror och jag mår bra med dig. Jag känner mig trygg och vet att du alltid finns där för mig. Jag kan inte så här skriva med ord hur mycket du betyer för mig utan det är nått som du måste tro på. Jag önskar att det fanns blev underbara varelser som dig och jag ser upp till dig och jag älskar dig! <3

Som sagt så finns det olika sorters kärlekar och jag tror att första kärleken alltid är något speciellt, men något som aldrig håller i längden. Man är säkerligen ung och blind för kärleken och ser inte hur dåligt det ibland faktiskt är. 
Jag är i detta nu lycklig och önskar att jag förbilr det, men som sagt alla har sina ups and downs.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Väldigt fin blogg ..

Och bra skrivet..Förstår exakt..



Ha en fin dag! :)


Vad har du på hjärtat?:

Namn:Ditt namn :)
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback