Hur stor rätt och makt har männen i vårt samhälle egentligen?

Anledningen till att jag skriver det här inlägget är nog främst för att jag själv försöker förstå hur allt hänger ihop... Idag så såg jag ett program, nämligen The Tyra Banks show, jag tror nog inte att jag är den ändå tjejen som kollar på den showen för oftast så tar de/hon upp vanligt frågor och saker som händer och drabbar oss kvinnor främst!

Idag tillexempel så handlade det om prostitution, när jag hör det ordet så tycker jag så synd om de människor som satt sig i den sitsen eller de som faktiskt oftast blivit tvingade till det! Det var en kvinna med i programmet som hade sålt sig för pengar sen hon var 16 år, först så gjorde hon det för att hjälpa sin kille med pengar så han sålde henne, det var han som utsatte henne för detta och det var detta som gjorde att hon fick in en fot i den hemska och mörka världen! Visst hon gick med på det, men han tvingade henne psykiskt kan man säga, för om han inte hede bett henne om pengar så hade det säkert aldrig hänt! Hon hade ett barn, men som hon längre inte har vårdnaden om utan det har hennes mamma, mamman vill inte att hennes 10-åriga son ska leve med en mamma som är prostituerad.. Hon ville inte heller att hennes son skulle se henne leva så och hon ville sluta så att hon kunde få vara med sin son igen, hon blev erbjuden hjälp som skulle få henne att sluta och gå tillbaka det ett normalt liv som hon aldrig haft!...Men gissa vad hon gjorde?`

Jo hon väljer att gå tillbaka till att sälja sig återigen, hon är snart 30 år och väljer det livet istället för att se sitt barn växa upp.... Och Visst det kan vara lätt mig mig och andra människor att döma henne och tycka att hon gör fel val och att hon borde göra si eller så, men det var vad hon var/ är van vid så hon vet inte hur hon annars ska överleva, skaffa mat och tak över huvudet...

Om det är nån som sett filmen TAKEN så förstår man vilka hemska saker främst unga tjejer blir utsatta för, och ja återigen är det MÄN som tjänar pengar på att sälja unga flickor.. Vem har gett dem rätten att ett sånt övertag över oss tjejer?? Jag blir så arg och ledsen när man ser ( då såklart på tv och film, men även om det är på film så händer det samma saker runt om i världen ) att tjejer blir utsamma för dessa sexuella övergrepp,

Jag vet att det här inlägget blev helt fucked upp och att jag egentligen bara skriver ner det som kommer upp i mitt huvud utan att tänka eller läsa om det ens låter vettigt, men vafan ni tjejer fattar vad jag menar är att det är hemskt vad vi låter män göra mot oss, de får inte bara bättre lön, respekt, jobb utan de ska även ta det ända som vi faktiskt är olika dem, jo vår kvinnlighet och skönhet.... Nej ibland så vill jag bara stoppa fingrarna i halsen och  spy på de män som beter sig som rikitga jävla svin!!!! fy fan...


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:Ditt namn :)
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback