dag 11, mina syskon.

Ojojoj detta kommer bli ett lång inlägg, varning för det. Haha, har ju tre biologiska och 4 fostersyskon :)

Vi börjar med den biologiska skaran.

Äldst i våran syskonskara är min bror Mikael ( micke ) Lingvall. Han är född 14 oktober 1990, 11 månader och två veckor efter mig för att vara exakt, väldigt tätt inpå enlig mig ahha.
Eftersom ni vid det här laget vet att vi barn är utspridda två och två till olika fosterfamiljer så har jag inte växt upp med min äldre bror och vet därför inte allt om honom, men det jag vet är att han som jag är en väldigt snäll person, omtänktsam och rädd för att säga ifrån och göra folk ledsna. När Micke vad yngre så spelade han mycket bollsporter, var duktig i fotboll och innebandy, precis som jag själv var när jag var som bäst och spelade mycket.
Micke är ganska lång, brunhårig och blåa ögon som alla oss andra i syskonskalan. Han gick barn och fritid på gymnasiet och jobbar nu på ett fritids i strängnäs samtidigt som han vikarierar på skolan som extralärare.
Jag vet inte vad Micke har för framtidsvisioner just nu eller vad han har tänkt att syssla med när han blir äldre, men jag vet att vad han än gör så kommder det bli bra :)



Sebastian ( sebbe ) Lingvall är näst äldst i killskaran men 5 år yngre än mig. Född 25 juli 1996.

Sebbe är en väldigt lugn person, men lite nördig. Han älskar tecknat, disney och allt sånt. Älskar sitt x-box och alla pang pang spel. Sebbe har spelat fotboll när han var liten slutade med det, då han tröttnade. Han är även ganska så klantig på ett roligt sätt och råkade bryta armen då han snubblade på en stenplatta i skolan, har numera en krokig arm haha. Han har nu börjar på karate med robban våran fosterpappa och graderade sig i helgen för gult bälte. Han verkar trivas med det. Han har precis som jag hade förut svårt för attt koncentrera sig i skolan då det händer så mycket runtomkring honom jämt. Fast innerst inne är han nog väldigt smart bara han lägger manken till :) Annars så är han glad liten pojk som förtjänar det bästa av livet och vi alla i familjen tror han kommer jobba som flygkontrollant på arlanda när han blir stor. haha Don´t know why ;)



Sen till den yngsta i våran syskonskara, Cecilia ( cicci ) Lingvall. Född den 27 augusti 1997. Cecilia är nog den av oss syskon som tänker mest på sig själv i första hand. Kan bli sur om hon inte alltid får som hon vill, kanske en egenskap hon ärft från mamma? haha
Annars så är hon en väldigt söt tjej, gillar djur och är en riktig twiligt och trueblood älskare. När hon var liten älskade hon vargar och tigrar och samlade på dinosaurier i hårdplats. Vet inte riktigt vad hon såg i de små fula djuren haha! Hon är duktig i skolan, en riktig pratkvarv och väldigt intensiv så man kan lätt bli utmattad i hennes sällskap ;) Lik mamma till sättet och till utseendet, men har pappas ögon.




Ojojoj Nu till den ickebiologiska skaran, nämligen mina fostersyskon. Ska korta ner mig lite :)

Kenny är äldst, är 24 år och en skicklig snickare. När han var liten älskade han att bygga kojor, retas med sina småsyskon och knyta knut på folks skor och hänga upp godispåsar i flaggstången, tittat för mkt på emil i lönneberga?!? :P
Han gick först hotell och restaurang på gymnasiet men hoppade av då han inte trivdes, började på bygg och är idag en skicklig snickare. Är tillsammans med Therese Selander och tillsammans har de köpt ett hus i stigtomta då de inte trivdes i stan. Han älskar även att jaga och har en stor fin kronhjort uppsatt på väggen. :) Han är väldigt snäll, givmild och en förebildsstorebror om man säger så :)



Cindy är född 15 maj 1990 och är näst äldst :)
Cindy är en typiskt oxe, gör inget som man kan göra imorgon.
Snäll givmild och en ärlig och rak person. Säger alltid vad hon tycker till folk och tar ingen skit, precis som grynet haha:) Cindy tycker om att hitta på saker, blir lätt rastlös och är nästan alltid påväg någonstans, antingen till någon kompis eller till sin kille fred som hon vart tillsammans med i över 2 år. Hon längtar tills att flytta och skaffa eget, helst till Nypan. Hon pluggar till sjuksköterska och drömmen är att jobba som ambulandsjukvårdare, vilket skulle passa henne perfa :)


cindy med kusinvitamin

Daisy är näst yngst född 16 maj 1994. Daisy är väl den som står framför spegeln mest och prövar kläder 2 timmar varje kväll så att hon är snygg till skolan :P Fast börjar bli lite bättre nu ;) Hon är colaberoende och skulle nog döda för att få cola receptet. Hon är en väligt snäll och sprallig person som sprider glädje runt om sig, fast när hon är på dåligt humör så säger hon det och då ska man akta sig haha. Många tror att hon är utlänsk, typ grek pga hennes mörka ögon och långa mörka hår. Hon går handels programmet i flen, första ring. Även hon är oxe och gör inte saker i onödan, varför göra saker nu när man kan spara till någon annan eller tat imorgon? ;)



Fanny ( trollungen/ busfröt,/ retstickan ) är född 9 juli 1999.
Hon är yngst i familjen och får oftast som hon vill. Hon går i femman men beter sig äldre eftersom hon bara har äldre syskon, främst systrar och vill hänga med i tempot och i våra diskussioner osv ;)
Hon vill bli polis när hon blir stor och är en riktigt killtjusare, har en pojkvän som heter joel haha. Hon är ganska lat och man får be henne 100 gånger innan hon reser sig och hjälper till. Tycker om Hanna montana och har en kändis crush i Daniel Norberg från idol haha! Annars en väldigt rar, gullig och kaxig liten 11 åring som har hela livet framför sig :)



orkar inte skriva mer, haha!


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:Ditt namn :)
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback