ett vägskäl i livet

Det är nu som man bör välja och bestämma sig för vad man vill göra när man går ut skolan vilket vi gör om 149 dagar! helt galet, det kommer säkert gå med raketfart och då står man där med öppen mun och undrar vart tiden tagit vägen! Jag måste bestämma mig om jag ska plugga vidare eller om jag ska jobba ett år, vilket är det jag vill.. men om man inte får jobb.. vad fan ska man göra då?
jag vill resa och hinna upptäcka världen en aning innan jag sätter mig ner i skolbänken igen! Det känns verkligen jobbigt, och om jag garanterat hade ett jobb till sommaren, eller kanske redan nu så skulle jag lätt spara ihop massa pengar och resa iväg 1 månad, 2, varför inte 3 ? så jävla underbart!
Men men det finns ju alltid begränsningar och saker som hindrar en... Pengar tid, står verkligen i ett vägskäl i livet där det gäller att bestämma sig för vad man vill hålla på med!


Kommentarer
Postat av: therese

vad du än gör tycker jag du ska söka utbildningar, då har du valet att tacka ja eller nej i augusti, jag tror att det är jätte svårt att få ett jobb som det är nu, men man ska aldrig säga aldrig men tänk på att du antagligen måste ha tillgång till bil då med tanke på vart ni bor. du kan alltid ta ett sabbats år från plugget också, man måste inte heller läsa program utan man kan ju söka kurser också för att prova om man faktiskt är intresserad av ämnet. tänk på att om du ska resa kostar det i runda slängar 7-10 000 i månaden plus flygbiljetter och då lever man inget super lyx liv så då måste man tjäna en del om man vill komma iväg fort. Men vad du än gör sök utbildning, det blir alltid svårare att ta tag i det när man fått prova på att tjäna pengar!!det kommer du aldrig ångra. kramisar


Vad har du på hjärtat?:

Namn:Ditt namn :)
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback