Dag 3, mina föräldrar.

Att va en förälder är för mig inget som har att göra med blodsband utan för mig så är en förälder en person som tar sig an ett barn, uppfostrar och älskar det som att de vore sitt eget. Att finnas till och vara en vägvisare i livet är bara några få egenskaper som Mina fosterföräldrar har.

Många som läser mig blogg vet nog att jag är uppvuxen i fosterfamilj och därför har jag "dubbel" uppsättning av föräldrar. Två biologiska och två fosterföräldrar som har uppfostrat mig till den personen jag är idag. En person med framtidsvisioner, mål om att lyckas och att bli något. Men vägen hit har inte varit den lättaste, mångas liv är nog som en bergochdal bana men jag kan nog säga att den varit kanske lite krokigare och inte allt så lätt som många tror. Ett startk yttre behöver inte alltid betyda ett tryggt inre. Saker är inte alltid vad de ser ut att vara...

Men iallafall, nu väljer jag att prata om mina fosterföräldrar för annars blir inlägget alldeles för långt och det orkar varken jag skriva eller ni läsa :P

Rosi är 47 år gammal, pluggar till undersköterska, jobbar vid sidan av plugget på hemtjänsten där jag jobbade innan jag valde att plugga vidare. Rosi är en varmhjärtat person med mycket kärlek att ge, hon har alltid funnits vid min sida och alltid stöttat mig på livets krokiga väg. Hon är rolig, omtänksam och en trygg modersförebild. Rosi är en person som gillar att göra saker för andra och vill gärna ge saker och finnas till. Hon är en riktig vårdare och jag tror att alla gamlingar hon går till älskar henne! Hon är inne på helt rätt yrke och jag tror det kommer göra henne gott att komma ut i arbetslivet och se och uppleva saker som hon inte gjort hittils då hon jobbat hemmifrån genom att vara fostermamma på heltid. Tror Rosi kommer välja att jobba på sjukhus i framtiden och det tror jag hon kommer älska!

Robban är två år äldre än Rosi, 49 snart 50 men det vill han gärna inte att man skojjar om :P ahah 49 och inte 50!
Robban är en otroligt lugn, trygg och ganska djup person som alltid kommer med kloka råd om man behöver hjälp. Han är strukturerad och vill gärna planera sina kommande dagar. Hans dröm är att utbilda sig till Någon form av psykolog och kanske öppna en privat klinik hemma och hjälpa människor med deras problem. Han pluggar nu upp Eng på komvux för att kunna nå sitt mål och det hoppas jag att han gör! Det är han värd. Robban tränar karate sen flera år tillbaka och det är hans frizon, där han kan koppla av och bara vara. Robban offrar ofta sig själv för andra och förväntar sig inte att få något i genäld, han är ingen som bråkar utan kan lösa problem genom att prata istl för att skrika.
Han är även han en sann fadersförebild som jag alltid kommer se upp till och vända mig till när jag har livsfrågor jag inte kan lösa på egen hand.

Både Rosi och Robban är personer jag älskar troligt mycket och som jag alltid kommer se upp till, ni har fått mig att känna mig som en familjemedlem och ni kommer nog få sitta en hel del barnvakt när och om jag får barn i framtiden  haha :)!

Kärlek är svårt att beskriva med ord och framförallt tacksamhet till att ni hjälp mig bli den jag är idag. Evigt tacksam!!!!! Älskar er! <3<3



Kommentarer
Postat av: Mamma Rosi

Åh vilka fina ord,jag blir så rörd så jag ser knappt att skriva det här inlägget. Vi älskar dig också <3

2011-06-19 @ 13:16:35

Vad har du på hjärtat?:

Namn:Ditt namn :)
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback