Dag 5, vad är kärlek

Den här frågan finns det nor egentligen inga svar på men samtidigt hundratals, men jag ska försöka berätta kort vad kärlek är för mig.

När jag ser två gammla människor, håller i varandras skrynkliga händer, skrattar ihop och är som sammansvetsade, ja då kan man säga att de två människorna är kärlek. De har säkerligen stått vid varanadras sidor i så många år och vart den andras högra hand. Att kunna offra allt man har för att vara med den man älskar, att vilja bilda en familj och se sig själv åldras ihop, aa då har man nog hittat den rätta tror jag. Kärlek är inte bara sex och att man ska ha kul ihop... Att hjälpas åt när det blir tungt, att kunna bråka och att kunna bli sams är nog minst lika viktigt.

Det är stor skillnad på att ha en förälskelse och att faktiskt älska någon. Därför tycker jag det är synd när folk som säger det till sin partner efter 1 vecka eller så, åh vad jag älskar dig, pfft det är inte kärlek. Man vet ingenting om varandra efter en sån liten tid, man kanske vet vad den andra heter och vart den bor typ men inte mer. Att säga jag älskar dig till någon är för mig som att säga att jag kan tänka mig en framtid med dig, du är allt i mina ögon.

Jag tror att desto äldre man blir och ju fler förhållanden man har desto mer varsam är man med de tre orden för man lär sig nog tillslut hur starka de orden är, att man inte ska stö dem som fågelfrön :)

Anledningen till att det här inlägget blev flummigt och rörigt är för att jag kan inte säga vad kärlek är, jag kan bara säga vad det är för mig och hur jag försöker tolka det :) Men kärlek är inte enkelt och därför ska man ta vara på de människor som man faktiskt älskar.



Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:Ditt namn :)
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback