på språng!

När jag spelade fotboll, speciellt på matcher när man blev helt slut så kom jag ihåg hur vår tränare alltid skrek på oss att vi orkade, ni fixar det här! En sak som jag sa som jag försöker tänka på när jag springer är att när man själv säger att man inte orkar mer då har man 50% kvar att ge och när tränaren säger att man inte orkar mer och bör gå av plan så har man 20% kvar att ge och det tycker jag säger ganska mkt om hur vi och våra kroppar fungerar. Man orkar mer än man tror, man behöver bara ha rätt inställning och intala sig att man fixar det här!

Var ute och sprang nyss, dock vet jag inte hur långt riktigt men ungefär 3 km skulle jag tro om inte mer och jag klarade hela vägen utan att vila! Det är inte likt mig, brukar ge upp när jag börjar bli trött men den här gången gav jag mig FAN på att jag skulle klara hela vägen, non top. Ska försöka ta det som vana om jag har tid på kvällarna att försöka kommer ut och springa. Så skönt egentligen när man väl kommit igång och de första gångerna är alltid de jobbigaste men snart så. Maraton?;)

Allt går med rätt inställning och ingenting är omöjligt som Gunde Svan brukar säga haha :D




Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:Ditt namn :)
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback