hur viktigt är egentligen pengar?

Det finns en del människor som säger: Man blir inte lyckligare av pengar och de som säger tvärtom. Jag måste nog välja att ställa mig rätt på. Jag anser inte att man som person kanske blir lyckligare, dvs har man sjuka i familjen, är sjuk själv eller andra svåra problem som finns svävandes så kommer ju inte de att lösas med pengar, men livet blir nog en aning, jävligt mycket lättare skulle jag tro. Tänk er att aldrig behöva tänka på vad man ska skriva på sin inköpslista när man går till ica, tänk att kunna åka iväg över vintern några veckor när sverige är som dystrast. Att kunna bo i ett säkert område och inte behöva oroa sig för knarkare, peddosar och för mycket andra skumma typer son finns här där  jag bor och numera i 75% av Sveriges befolkning...

Jag brukar tänka på vad jag skulle göra om jag vann galet mycket pengar och att jag inte hade behövt jobba som en galenpanna hela helgerna, desperat tacka ja till alla jobbpass man får för att man är så beroende av den där lilla extra inkomsten man får i slutet av varje månad för att kunna köpa ngt extra eller i mitt fall åka till schweiz. Jag har själv valt mitt liv och vad jag väljer att spendera mina pengar på men summan av kardemumman med detta inlägg är att jag tror att man blir lyckligare av pengar, dock inte som person som jag sa tidigare utan man har fler valmöjligheter här i livet och det tror jag gör dig som person en aning gladare! Eller vad tror ni?

På onsdag ska jag köpa två rader på Lotto :O

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:Ditt namn :)
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback