Svaret på min fråga

PMS har jag alltid trott är ungefär lika med Dampbarn innan mens, men det här är en bättre difinition på det :

"PMS ger besvär före mens

Något som också är vanligt är det som kallas för premenstruell spänning, PMS. Upp till hälften av alla kvinnor har sådana besvär, och ungefär tre procent upplever dem som mycket svåra.

PMS märks veckorna före mensen och ger olika former av obehag. Om man har PMS är det vanligt med besvär som ömmande bröst och att man känner sig svullen i kroppen. Det beror på att kroppen samlar på sig vätska. Man kan även känna sig nedstämd och retlig.

PMS beror på en ökad hormonkänslighet och att vätskebalansen i kroppen förändras, vilket gör att brösten, magen och fingrarna svullnar. Olika kvinnor är olika känsliga, och därför får inte alla PMS"

Det är därför som jag alltid svullnar upp som en ko innan mens, typ 1 vecka innan och därför jag känner mig ful äcklig och deprimerad haha. Som tur är slipper jag det agressiva biten som en del får, när man blir jätte arg, lättretlig osv. Önskar att jag vore man med jävligt stor penis

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:Ditt namn :)
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback