Frustrerad.nu

Hej, Im back, för tillfället. Haft seminarium idag så praktikuppgifterna minskar men andra saker över, dvs stressen över mitt flitiga tyska pluggande... >'.<. Jag sitter och tragglar nu när jag har tid för det men jag vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja eller HUR jag ska gå till väga.??!! Någon som har bra tips på hur man lärt sig ett främmande språk från scratch?
 
Annars då? Jo börjar bli lite sjuk igen, men vem är inte det såhär års? Igår bokade jag resa över jul och nyår till Schweiz så det blir julfirande där iår, vilket ska bli kul och spännande att lära sig nya traditioner :) Nästa år blir det hela kalaset med massa folk så jag åker iväg medans alla andra åker iväg på sitt håll. Halvvägs på praktiken nu, känns som "tiden går så himla fort" men ändå tar skiten aldrig slut. trivs bra, inte det som är jobbigt men jag längtar efter att sova längre på mornarna och ha lite fritid till träningar och andra aktiviteter som man inte har tid med eller orkar ta sig an för tillfället. Har en crosstrainer som bara VÄNTAR på att jag ska komma och trampa som tusan på den. Får ta det till helgen då jag tänkte åka hem och ev även träffa Linnea som sa att hon kommer till Det avlånga landet igen ett tag!:) Så hon frågade om vi skulle ses om tid finns och det hoppas jag verkligen, är nyfiken på hur hon har det där borta i mitt framtida paradis :D
 
kl är bara halv 8 och jag är redan trött som en gnu. Pengarna på bordet börjar om en halvtimme så jag ska plugga lite mer Tyska, titta tv och sen dyka i säng även om klockan inte hinner bli med än 9! känner mig som en pensionär.
 
Kissarna bara växer och växer, på onsdag ska se få sin första spruta :)
Bu eller bä för hösten. Minus?kylan och mörkret, plus? Färgerna och snygga varma kläder :)
Här är båda mina missar just nu, vill inte sälja dem sen.......usch så jobbigt

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:Ditt namn :)
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback