vad är meningen med livet?

jag och corris hade ett intressant samtal på väg från maten föut. Vad är egentligen meningen med livet? Vi föds, går i skolan, åker ut i arbetslivet, jobbar x antal år, de som vill skaffar barn och sen blir man gamal och dör. Men vad sen då?
Jag tror inte på gud, jag är inte kristen men ändå så tror jag att det finns nått på andra sidan. Jag tror inte att man bara fösvinner som en osalig ande bort till landet ingenstans. Det måste ju finnas en mening med livet, och vad vi göra på jorden. För om det så att vi bara är och inte uträttar ngt så hade "gud" likagärna kunnat skita i att skaffa oss och spara sina krafter till nått annat vettigt! haha.

Tex tror ni på spöken och andar? Det gör jag och det står jag för. Jag tror och vet att det finns andar, för jag har själv upplevt det. Men om det är så att det INTE finns ngt, vad är det då som man känner sig förföljd av, vem är det då som man får kontakt med på seanser? Ja ni det är en väldigt bgra fråga. Men om man nu blir en ande och sen då?? svävar man runt i luften ytteligare ett liv men som osynlig eller??

Det här inlägget blev ganska luddigt, men vad fan är det som händer då egentligen? vad är egentligen meningen med livet?? 

Vad har ni för tankar?? Det vore lite spännande att sammanställa vad alla tycker. KOM IGEN! 


Kommentarer
Postat av: Anonym

jadu det är en jävligt bra fåga!

2008-11-11 @ 20:46:06

Vad har du på hjärtat?:

Namn:Ditt namn :)
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback