Det här med att skaffa hund!

När jag blir stor (större) så ska jag utbilda mig till hundpsykolog, jag älskar hundar och känner nån slags samhörighet med dem, ahah låter lite knäppt kanske men ni förstår inte. Och det här med att välja vilken ras man vill ha är ett tufft beslut att fatta, då man inte bara ska gå efter hur hunden ser ut. Det ska även funka på de här punkterna:

1. Storlek
2. hur mycker tid man har för hunden ( dvs hur mycket motion man kan ge den )
3. hur man vill sköta pälsvården, Måste ju skötas även det!.
4 Om man vill ha en familjehund eller " vakthund"
5. Vad man har för syfte med hunden ( jakt, utställning, spår osv ) VIKTIGT att tänka på!

om du vill ha en trevlig familjhund som även är alert och lydig så passar den här rasen för dig!




eller vill du ha en hund som är vaktig men ändå  passar som en bra familje hund så är den här rasen pefekt!

kan se lite grotesk ut, men tro mig! en vän för livet!
 


   
eller vill du kanske ha en ettrig knähund! :P??


Men kom ihåg att motion är nyckeln till ett sunt förhållande mellan hund och ägare och det är under promenaderna som man bygger upp en förtroende till hunden. Därför ska man uppfostra sin hund i den här ordningen!
1. Motion
2. diciplin ( lydnad )
3. kärlek!

inte tvärt om, för det är då du får en " problemhund"!!

 vilken ras vill du ha?

Kommentarer
Postat av: Leia

Hehe, kan behövas fler sådana. =)

Postat av: Amanda

Det finns inga problem hundar! Det finns bara problem ägare!

2009-02-06 @ 13:55:45
URL: http://mmandis.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?:

Namn:Ditt namn :)
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback