Vad tycker ni om skönhetsoperationer?

Nu tänkte jag slänga in ett litet inlägg som fler kan vara med och diskutera om! Jo nämligen det alltid lika intressanta ämnet Skönhetsoperationer!

Som de flesta vet så är plastikoperationer inte helt ofarligt, som man brukar säga: Vill man vara fin får man lida pin,
Men det gör ju inte ont under själva operationen utan mer när det läker och när man vaknar upp precis efter.
Men frågan är då, varför gör man egentligen en operation? Jag tycker att det är helt okey om man har skäl som:

 # Man är född med en missbildning som man inte kan stå ut med att leva med.
# Man är otroligt dåligt självförtoende för sina små tuttar eller sin stora näsa ( exempel )
# Man Har vart med om en olycka och halva ansiktet är snett....
# Man kankse har fått en rejäl hängbuk efter att ha född 5 barn

Jag tycker att man borde ta en extra funderare om man har skäl som:

# Jag vill ha större tuttar för att alla andra kändisar har det.
# Jag vill bli smalare och fettsuga magen för att se ut som alla andra anorexiaoffer
# Jag Har en stor näsa, vill ha den midre. Men varför egentligen har jag ingen aning om...

Ni fattar grejen va? det finns hur mycket som helst att ta upp. Men skillnaden mellan de två exemplerna är att i det första så gör man någon för SIN egen skull och i den andra så gör man saker för att andra ska tycka att man är snygg! Men egentligen, VEM BRYR SIG? Varför måste folk ha sånna jävla komplex för sina kroppar. Visst jag har oxå komplex, men jag har lärt mig att leva med dem och det finns ingen anledning att gå runt och vara ledsen eller att tänka så och så för att det ska bli bättre. Man får bara sönderbränd hjärna om man ska tänka så!
Det finns så mycket annat att leva för och så många människor som älskar en även om man har en dubbelhaka eller stora lår. Alla är vi olika och tack som fan för det.

Eller vad tycker ni? är ni för eller emot skönhetsoperationer??



asså det ser ju bara hel psyko ut!!

Kommentarer
Postat av: Dan

Prövat rättstavning nångång?

2009-02-18 @ 18:44:18
Postat av: Linda

Tja, bilderna var ju verkligen på folk osm misslyckats med sina operationer. Men jag håller verkligen med om vad du skrev, gör man en sådan operation ska man ha en bra anledning, och göra det för sin egen skull


Vad har du på hjärtat?:

Namn:Ditt namn :)
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback