var det bättre förr?

Har ni tänkt på alla dessa krav som människor har? man vill ha saker som man inte kan få, och de saker som man kan få de är man inte lika intresserad av. Det faktum stämmer nog in på allt från saker, såsom kläder, mat och till och med människor och kärlek. Om ni rannsakar er själva så tror jag att ni håller med mig och att jag har ganska så rätt i detta.

För några år sen så hade jag en crush i en kille, men eftersom jag inte "kunde" få honom så gjorde det bara saken ännu mer spännande. Det blev lite förbjudet. Man visste aldrig när man skulle se honom, om man skulle möta honom i korridoren i skolan, eller om man skulle se honom på stan. Man levde på glädjeruset man fick av att snacka och titta på avstånd.

Och det leder till en annan sak som jag tänkte på igår och som jag prade med daisy om. En ganska intressant tanke faktiskt. En del killar som man snackar med på msn, sms, whatever kan man fatta tycke för endast genom att man gillar den bilden man får av den personen utifrån vad som sägs och hur det sägs via en dator. Är det inte ganska så sjukt? Hur man kan tycka om en människa som man över huvud taget inte känner. Och en del människor som man snackar med via datan kan verka skit mysko, men som i själva verket är riktiga sköningar i verkligheten :D,  så ,om fråga lyder:  är datorer verkligen så bra som vi tror eller bör vi vrida tillbaka tiden lite och göra såsom man gjorde förr i tiden? Dejta på "riktigt", träffas på tu man hand i verkligheten...

Stäng av datorerna en stund och spana på stan istl ;) hahah




Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:Ditt namn :)
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback