Sluta ställ omöjliga krav på dig själv

"Du får aldrig en andra chans att göra ett första intryck". Visst är det verkligen så, men egentligen varför bry sig? Varför ska man bry sig om vad andra tycker? Jag tror att anledningen till att en del människor hamnar i depression, får anorexia, mår dåligt och känner sig allmänt värdelösa är för att man bryr sig så mycket om vad andra tycker, man tror att man inte duger som man är i andras ögon, man jämför sig ständigt med de sjuka idealen som har skapats. Och VARFÖR gör man det? Jag tror att bara man själv kan svara på den frågan. Man behöver nog titta sig i spegel och fråga sig själv: Är det såhär jag vill leva mitt liv, är det detta jag ska ödsla mig tid på? att hela tiden bry mig om andras åsikter? Det är jävligt lätt att man jämför sig med andra, speciellt folk som man tycker är lite snyggare, bättre och smartare än sig själv men tro mig, de människorna tänker nog precis samma sak fast om andra människor. Ingen är perfekt, tror inte ens att det finns någon som kan placerar sig i det facket och säger att det finns inget fel eller någon som man kan bli bättre på. Man bör uppskatta det man har, det man fått och hur man är, för om man tror på sig själv så får människorna i din omgivning en positivare bild av dig tror jag :)

Man ska göra ändringar i sitt liv för att man Själv ska må bra av det och inte för att man tror att andra människor ska bry sig, för det gör de inte.

Ska nog snart krypa till sängs, börjar blir rätt så trött. Hade Emelie, Jacob och Marcus på besök :) Kollade på film och hade det allmänt trevligt. De skulle hinna med sista bussen så nu är det jag och kissarna igen. Imorgon blir det träääning, sol och plugg.




Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:Ditt namn :)
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback