Ett litet litet liv.

Idag kom kissebebisarna och deras mamma hem till mig och de har fått eget rum, med pool, biljard, minibar osv... Nej skämt å sido, en kartong med mysiga filtar som de kan känna sig hemma och trygga i. Mamman är supersnäll och ungarna är Sååååå söta. När man tänker på hur små och hjälplösa de egentligen är så kan man inte sluta att facineras av att mina två katter oxå har varit så där små och hjälplösa en gång i tiden, alla är vi små och hjälplösa innan vi blir stora och gör bra som dumma saker i livet. Att se ett liv födas eller att se en människa/katt/djur växa upp är tycker jag ganska mäktigt. Att kunna vara med från börjar och kunna påverka dess framtid. Det är sju kattungar, tre är svartvita med olika mönstringar och resterande fyra ungar är helsvarta. Vet inte exakt vilka ungar men några av ungarna är Fosterbarn då deras mamma stötte bort dem, så denna fina kattmamman tog sig av dessa små krabater och nu är de en stor lycklig familj. Är glad att jag kan hjälpa till och ställa upp och de dessa katter en bra start i livet för de kommer från en kattsamlare som hade dryga 30 katter i en liten lgh innan folk började göra något åt saken... Tycker sånt här är så hemsk och jag är glad att det finns människor som faktiskt har hjärta och vill hjälpa utsatta djur. Varför ska katter behöva fara illa ut? sparkar du ut dina småbarn på gatan eller dumpar dem i skogen? Ne precis, det är ingen skillnad från djuren gentemot oss människor. Rätt ska va rätt och djur bör behandlas på samma villkor som alla andra djur och som oss människor.

Iallafall, ni får se bilder på kissarna när de blivit lite störra då det är svårt att fota nu när de är så små och vill inte ligga stilla :)

Gå in
här och läs mer om livbojens orginisation och vad du kan göra för att rädda ett liv, eller varför inte adoptera en hemlös kissebebis?:)


Inte mina kissar :)

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:Ditt namn :)
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback