Min 20-års dag

Jo men det var ju såhär att jag fyllde 20 igår och antar att jag kanske borde skriva en rad eller två om det.

För det första så kändes det heeelt anorlunda att fylla år när man inte hade familjen i närheten, ingen som kommer in och sjunger på morgonen och lägger presenter i sängen och hoppas upp så att man nästan inte får plats själv :) Antar att det inte lär blir något mer sånt så kanske lika bra att vänja sig...Iallafall, vaknade ganska tidigt ändå, spänd över tentan som vi hade på em. Vet inte hur det gick med den men det kändes relativt bra så jag får se hur det går. Får jag G så blir man mer än nöjd! Sen när tentan var gjord så var jag ju tvungen att inviga mitt leg på systemet så jag köpte några cider till kvällen. Fick ett grattis av henne i kassan :P..

Sen åkte jag hem, handlade lite inför kvällen. Hestade kändes det som, fick skynda att städa av, slänga in mig i duschen och sen var det på med kläderna och börja korka upp.. Folk började drälla in varteftersom och när alla var samlade så var vi 24 pers. Vet inte om det är mkt eller lite men det kändes som att det var en hel del iallafall...Eftersom det är min lägenhet så känner man ett visst ansvar (jag är ju trots allt 20 nu inte 19 ;) ) över att folk beter sig och inte förstör saker, stökar ner osv... Ju mer fullare folk började bli desto mer började de ju skita i om de spillde lite här och där, så länge det var dem som inte behövde torka upp efter sig. Så jag lekte husmor mitt i allting, fick moppa bort allt som folk spillde runtomkring sig... Mindre kul. Men de som inte hade glömt huvudet hemma tog även tag i det med och började hjälpa mig städa lite innan vi skulle gå ut, ta bort flaskor, burkar etc.

Sen drog vi ut, tog taxi in och det kändes som att alla var snäppet fullare än vad jag var :P, men jag hade kul men efter en timme inne på krogen så kollade jag och emelie på varandra typ och båda såg på varandra att det var dags att gå hem, inte roligt längre. Vi kom fram till att antingen så är det inge kul längre pga att krogarna här är ganska så skeva eller så har vi blivit för vuxna ;) hahah Nej men jag tror att om man går ut på samma ställe hela tiden så tröttnar man, spelar ingen roll hur roliga peronerna i fråga är som man går ut med, alltid samma folk ute och blablabla...

Vi gick hem innan 01. gick in på subway, köpte varsin macka, åt och tog taxi hem. När vi kom hem så började jag städa av det sista. Hällde ut ölburkar, torkade av osv... Då är man inte speciellt full eller hur? Om man ställer sig och städar när man kommer hem:P

Men det var skönt när man vaknade upp imorse. Relativt rent iallafall :)


Kommentarer
Postat av: Mamma Rosi

Vi dundrar in allihop i morgon så oss blir du inte av med :);)Puss & kram

2011-10-01 @ 20:33:28

Vad har du på hjärtat?:

Namn:Ditt namn :)
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback