Sveriges ungdomar

Tänkte på en sak ang valborg som är imorgon, och säkerligen kommer 80% av sveriges ungdommar mellan 16+ supa skallen i småbitar, jo varför? För att "det är det som man ska göra på valborg" Men vem säger det och vet folk ens varför man firar valborg eller varför 1 maj är en röd dag? Vet folk ens vad det är man demostrerar mot? Här i Sverige verkar det vara så att så fort det är en högtid, "högtid" tss ska man verkligen kalla valborg för en högtid? Så ska det supas och man ska festa till det lite. Alltid finns det en anledning till att supa. Jag förstår inte. halloween, valborg, jul, annandag, nyår, midsommar, påsk, dagen efter påsk och dagen efter det. TYP. Vill man supa så sup på en tisdag före bollibompa men säg inte att det "hör till" att supa på dessa högtider, enligt mig så är det bara idiotiskt att bortförklara sig. jaja nog om detta. hur har min dag varit då?

Har varit på jobbet idag, tycker mindre om att jobba helger pga stressen som tillkommer i och med att de har dragit ner på personalen. Man får mer eller mindre springa omkring och idag hann jag inte ens ha lunchrast jaja whatever :) Men jag trivs så jag ska inte klaga!

Sen så gick jag in till stan och handlade det som jag tidigare visade, sen tog jag en löprunda i skogen för att jag börjar bli lite smårund i fejjan. Nejdå inte direkt kanske men har inte haft motivationen att springa på typ över en vecka och idag när jag skymtade en bit av motivation som låg långt inne i garderoben så tog jag den, tog på mig skorna och sprang i 30 min. Bättre det än inget... Sen gjorde jag iordning mitt bord med stolar för att kunna sitta på balkongen när solen lyser så skönt! Älskar att jag har em sol för tänk er i sommar hur underbart man kan ha det med god mat, kanske ett glas vitt och bara sitta och njuta av sommarvärmen. LÄNGTAR!

Nu sitter jag och inväntar emelie som ska komma hem från sin fotbollsmatch, va lite sugen jag med faktiskt och önskar att de hade behövt folk så att jag kunde få ha hoppat in som extraresurs ;) Vi ska gå och handla lite sen, och ha en myskväll som vi brukar säga. Men tv, BB och popcorn. Imorgon blir det inget supa för våran del, vi ska åka in till skolan och plugga och sen kanske köpa med oss ngt gott hem och fira valborg på vårt stillsamma sätt!;)

Trevlig kväll!

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:Ditt namn :)
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback