Ibland skäms jag över att va svensk

Blir så trött på hur människor i Sverige behandlar varandra. Enligt mig är Sverige ett av det land som är mest nonchalant och skiter i andra människor( som JAG känner till, har inte rest så mkt så därför säger jag att detta är min tolkning). Iallafall. Blir trött på att folk här är så fruktansvärt jävla rädda för att visa att man bryr sig om sina medmänniskor. Det här är andra gången jag halkar omkull med cykeln på isen, Hatar denna jävla vinter och skulle vilja stoppa upp den någonstans. Första gången när jag cykla omkull så såg ingen mig så jag kan inte säga ngt, men nu påväg hem från jobbet så var det både bilar och folk som åkte förbi och gick förbi men inte en ända jävel bryr sig. Inte för att jag är en person som vill ha empati och att folk ska tycka synd om en utan frågan är: vart fan är medmänskligheten? Brukar man inte fråga hur det gick? om man behöver hjälp upp osv? Likaså Snorungar som sitter på bussen och inte flyttar sig när man ser att en gammal tant eller gubbe står och vinglar, eller att man glor på folk som ser annorlunda ut som om de kom från någon annan planet. Nej ibland skäms jag för att vara svensk. Folk borde ta hand om varandra istl för att vända på klacken och gå åt andra hållet när någon behöver en hjälpande hand!! Usch! Blir så irreterad. Ska väl krävas att man blir påkörd och mosad till äggröra innan någon frågar hur det gick?!

Kommentarer
Postat av: Mamma Rosi

Jag håller helt med dig. Men jag undrar, varför måste du cykla när det är snö och halt? <3 kram

2012-02-02 @ 00:11:31

Vad har du på hjärtat?:

Namn:Ditt namn :)
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback