Big NONO

Det som är bra vad gäller sommaren och angående hyn och kroppen i allmänhet är att huden och kroppen mår bra av E-vitamin som man får av solen (dock inte att ligga och steka i solen men daglig sol ja ni fattar) är att det torkar ut på det sätt att om man har fet och oljig hy och lätt får finnar på vintern så brukar de personerna ofta på en bättre hy på sommaren right? Jag har haft tur hela mitt liv, även tonåren (peppar, peppar) och har inte lidit av acne, mkt finnar osv men det kan nog oxå vara pga när jag började sminka mig typ i 7-8:an så tvättade jag oxå av sminket med produkter gjort för det och INTE MED TVÅL. Tvål är ett big NONO för mig och eftersom tvål torkar ut huden och om man då har det i ansiktet för att ta bort sminket så kommer kroppen att istl börjar överproducera fettceller (eftersom du just tog bort dem när du tvättade ansiktet med tvål) och på så sätt blir ansiktet mer fettigt = mer finnar.

ganska enkel matte och man behöver inte heller spendera pengar på dyra ansiktstvättar som går på tv-reklam för 100-tals kronor. Detta använder jag och jag får endast 1-2 små kvisslor i samband med lingonveckan eller om jag moffar onyttigheter, vilket är ganska normalt :)

Dessa cleansing pads använder jag om jag har "mycket smink" (foundation, puder, eyeliner osv, hela köret) Lättare att få bort det mesta... sen



efter padsen kör jag med denna kräm, som är en mild tvättkräm och peeling i samma


Sen till sist men inte minst, SMÖRJ IN ANSIKTET, ALLTID!, Jag använder denna från apoteket!

Kommentarer
Postat av: MARIA - mode, outfits & inspiration

Den där face-peelingen är jättebra, använder den varje dag! :)


Vad har du på hjärtat?:

Namn:Ditt namn :)
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback