STRÄCK UT EN HAND DU MED!

Detta är inget reklam inlägg eller liknande utan detta är ett rop, skrik på hjälp. Sara var precis här och vi pratade om katterna och HUR många katter det är som behöver hjälp, ett hem ett nytt liv. Sveriges Djurskydds filosofi är att "avliva katter som inte är kelgrisar och katter som inte anpassar sig på 3 minuter i ett nytt hem" Katter som är lite skygga, katter som har kommit från en hemsk uppväxt och katter som aldrig haft mänsklig kontakt är inget värt i deras ögon. Livbojens (KLICKA IN HÄR FÖR ATT KOMMA TILL HEMSIDAN!!! ) filosofi är att inga katter bör avlivas, alla katter har lika värde oavsett bakgrund och alla katter förtjänar ett värdigt liv! Men problemet i livbojen är brist på JOURHEM och pengar. Det är två tjejer, Sara och Elin som lägger ner sin själ och lediga tid för att ta hand om katter som vart hos samlare, övergivna eller dumpade katter som väntar på att bli räddade. Så känner du att du kan ställa upp som jourhem, under en längre tid eller kortare månads perioder så kontakta dem! Vill du även skänka en slant eller kattmat etc så tas allt emot. Jag skriver detta för att jag är en djurälskade upp över öronen och har alltid vart och därför försöker jag göra det jag kan för att hjälpa till. Hade jag ett slott och x antal mer tusen lappar i månaden än vad jag har så hade jag gjort betydligt mkt mer.. Men som jag brukar säga. Ingen kan göra allt men alla kan göra ngt!
 
(Jourhem fungerar som så att du tar emot katter, så många som du vill och ger dem kärlek, mat och tid att anpassa sig till människor om de är vilda eller det är ju såklart många underbart kärleksfulla katter med som kommer in, men det är så olika. Det finns folk som är sk. "samlare" och har ett 40.-tal katter, får de inte hem eller kommer till jourhem så hotas det med avlivning!! Kolla mer på hemsidan eller kontakta sara för mer info! )
 
Här är några bilder på katter som just nu desperat söker efter ett hem!!
 
 
 

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:Ditt namn :)
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback