Träning = Drog?

Många som knarkar knarkar ju för att få en visst känsla efter att de stoppat i sig tabletterna, rökt jointen eller vad de nu stoppar i sig och lite så känner jag med min träning. Jag har aldrig vart speciellt intresserad av att springa själv utomhus och om jag väl gjort det så har jag stannat innan jag har kommit upp i en hög puls. Men träning ger färdighet och nu känner jag att jag börjar få upp min kondition och det tycker jag är så jävla skönt. Det är ungefär min drog, min fristad och den studen som jag inte tänker på något annat än att lyfta den ena foten efter den andra och ta mig uppför alla jobbiga backar. Och känslan efter att jag sprungit är den bästa. Att känna att man klarat av att springa de där kilometrarna utan att stanna en endaste gång!. Så istället för att knarka, börja träna!;)

Alla vill väl leva ett långt och hälsosamt liv right?


Kommentarer
Postat av: Ville Niskanen

Man får ju ångest när man inte tränat på ett tag. Så det är väl en drog I guess =)


Vad har du på hjärtat?:

Namn:Ditt namn :)
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback