Giftemål vs inte.?!

Jag och Emelie pratade lite igår ang giftemål och om man har en kille som inte vill gifta sig, vad betyder det, varför vill han inte osv? Jag tror alla har olika uppfattningar om vad innebörden av giftemål betyder och alla tänker nog olika kring den saken. Jag vet iallafall att jag vill gifta mig, dock behöver jag inte gifta mig i en stor kyrka med 3000 personer i salen då hälften säkerligen är främlingar för mig, där går gränsen men jag vill gifta mig, punkt slut.

Om man inte vill gifta sig vad beror det då på?, man vill leva resten av livet med samma person men man vill inte ta steget att gifta sig, göra det "officiellt"? Handlar det kanske om att man är rätt att "binda sig på riktigt" handlar det om pengar? handlar det om att man fortfarande vill ha andra möjligheter? Jag har ingen aning men jag tror att om man vill något som ens partner säger tvärtemot och total vägrar att ändra sig så kanske man borde tänka om.

Om min kille inte ville ha barn exempelvis och satte ner foten att han totalvägrade så skulle jag nog inte stanna kvar. Även hur mkt jag än älskar honom och hur mycket jag än vill leva resten av mitt liv med honom så skulle jag inte låta honom ta del delen av mitt liv som jag alltid drömt om och som jag fortfarande drömmer om. Som tur är så står jag och min kille på samma plan men nu pratar jag generellt. Vad är det som gör att folk inte vill binda sig vs skaffa barn? en del är rädda för att flytta ihop etc. Är det generellt sätt oftast männen eller är det tjejer oxå som är rädda för dessa saker?

Bara en liten fundering såhär i pluggpausen...

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:Ditt namn :)
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback